Nieuws

Inloggegevens & bestel- en afleverschema

Het is zover, de bestelsite om voor leveringen van aankomende week uw bestellingen te doen staat online en is te bereiken via http://webshop.deoudemolen.nl/ . Onderaan dit bericht staat een ‘algemeen aflever- en bestelschema. Hierbij gelden uiteraard alleen de met u afgesproken leverdagen. Met het emailadres dat van u bekend is vraagt u hier eerst een nieuw wachtwoord aan (bij wachtwoord vergeten) dat u vervolgens wordt teruggestuurd naar hetzelfde mailadres. Inloggen kan vervolgens met uw mailadres in kleine letters en het toegezonden wachtwoord. Na inlog kunt u rechts bovenin onder Instellingen uw wachtwoord opnieuw instellen.

  • Op de eerste pagina treft u het bij ons bekende recentelijk afgenomen assortiment. U kunt onder het zoek-blokje schakelen tussen uw eigen assortiment en ons totaal assortiment. In het zoekblok kunt u zoeken op omschrijving en artikelnummer. De laatst ingegeven artikelen ziet u rechts in de tabel voorbij komen zodat u kunt zien wat u heeft besteld. Als u klikt met de muis (PC) of met de vinger (PDA of Telefoon met scanner) kunt u hier direct artikelnummers invoeren met toetsenbord of scanner. Twee keer hetzelfde nummer ingeven verhoogt het aantal direct met +1. Bent u klaar met het doorgeven van uw order klikt u door naar de winkelwagen en kiest uw afleverdag. De uiterste doorzendtermijn voor de volgende dag is 9.30 uur. Dit is nog niet afgeschermd op dit moment maar zullen wij wel direct gaan doorvoeren! De order verschuift in dat geval naar een eerstvolgende leverdag.

 

  • Voor mensen met een bestel PDA: via het web op uw PDA met bovenstaande website verbinding maken. U kunt dan ook direct via ditzelfde portaal uw orders scannen. Voor de PDA hebben wij links in het menu de keuze Snelle Invoer waar u met een PDA een overzichtelijker beeld krijgt. Ook hier geldt dat u eerst even op het vakje Snelle invoer de cursor plaatst voordat u kunt scannen. U kunt zowel scannen op onze nieuwe artikelnummers als op EAN consument van de artikelen. Mits deze uiteraard bij ons in het assortiment zitten.

Let op: Zorgboodschap heeft aangekondigd de PDA’s met bestelapp op afstand te resetten en terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Wij hebben geprobeerd dit te voorkomen, maar mocht dit het geval zijn dan kan het zijn dat u uw wifi instellingen opnieuw moet instellen op de PDA. Wij werken ondertussen hard aan een eigen App. Ten tijde van deze nieuwsbrief is de App van Hunter echter nog niet beschikbaar. Mocht dit wijzigen laten wij u dit weten. Maar met bovenstaande gegevens kun u nu dus al wel bestellen.

  • Uw bestelgeschiedenis van eerdere orders vindt u onder orderhistorie.

 

  • Onder Schapkaarten kunt u zelf artikelen selecteren om schapkaarten te printen. Dat kan per artikel of per ingegeven order. U kun zelfs uw eigen prijzen aanpassen door op het artikelnummer te klikken en daar een aanpassing in te geven. De koppeling dat dit ook in onze systemen wordt verwerkt volgt later.

 

  • Tenslotte is het mogelijk om periodiek te balansen. U ontvangt dan het zelf gecreëerde overzicht in een mail toegestuurd met zowel een inkoop- als verkoopwaarde.

Mocht u verder nog vragen hebben, horen wij het graag!

Algemeen bestelschema

Opstart Update

Beste relatie,

Inmiddels zullen onze klanten afgelopen week allemaal een brief van Zorgboodschap hebben ontvangen. Hierin heeft u kunnen lezen dat eind volgende week alle klanten de overstap moeten gaan maken naar de Oude Molen bv, dan wel dat de levering vanuit Zorgboodschap stopt.

Afgelopen week zijn wij druk bezig geweest met het complete assortiment samenstellen voor de kruidenierswaren en het vers. Afgelopen donderdag is hier de laatste hand aan gelegd. Het assortiment wordt zo snel mogelijk in onze bestelomgeving verwerkt en vanaf volgende week vrijdag (15 november) moeten alle bestellingen worden gedaan in onze webshop/klantenportaal. In de loop van volgende week krijgt u een inlognaam en wachtwoord hiervoor toegestuurd en tevens een link waar u onze webshop kan vinden.

Wij proberen de ordersets vanaf volgende week met uw eerstvolgende levering mee te geven. Hierin kunt u ons assortiment vinden, de aantallen per besteleenheid en tevens onze nieuwe prijsstelling. U ontvangt een totaal overzicht en een overzicht afgestemd op uw eigen assortiment. In beide vindt u ook een streepjescode om te scannen. Indien u reeds klant bij ons bent zult u vandaag (9 november) een complete orderset via de mail hebben ontvangen.

Tevens ontvangt u in de loop van volgende week een bestel en orderschema. De eerste besteldag is op vrijdag, voor levering maandag. De bestellingen van zaterdag zullen nog worden uitgeleverd door Zorgboodschap.

Indien u verder nog vragen heeft, kunt u ons altijd bereiken via onderstaande telefoonnummers:

Algemeen/Gradus Vossebeld:           085-3013929
Jan Jager:                                              06-51053007

En mailen mag natuurlijk ook naar info@deoudemolen.nl.

Wij kijken uit naar een fijne samenwerking en hebben er zin in!

Het Oude Molen Team

Omschakeling retail afnemer

Omschakeling Retail afnemer

Als het goed is heeft iedere Retail afnemer vorige week onze informatie ontvangen over de afscheiding tussen Zorg en Retail binnen Zorgboodschap. Retail gaat de zorg en aandacht verkrijgen die het verdient en gaat aangestuurd worden door een team mensen wiens hart en ervaring juist daar ligt. In een erg korte periode zal er aan onze kant een enorme berg werk verzet moeten worden om u hier zo weinig mogelijk mee te hoeven belasten. Wij hopen hiervoor op uw begrip maar zeker ook op uw medewerking om er samen een succes van te maken.

Vanaf levering 18 november zullen de leveringen voor onze Retail afnemers worden overgenomen door het team van de Oude Molen. U wordt uiteraard geïnformeerd op het moment dat de bestelsite www.zbbestel.nl wordt omgezet naar de bestelomgeving van de Oude Molen. Wij zullen daartoe proberen uw huidige afgenomen assortiment zoveel mogelijk om te zetten naar deze nieuwe omgeving. Hiermee hopen wij de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Om de orderpicking rendabel en efficiënt te laten verlopen, komt er in het assortiment per product één bestelhoeveelheid. Voor alle vers, boter en margarines zal dat per stuk zijn, KW veelal per colli. Voor een gedeelte van het KW assortiment dat voor volle colli minder geschikt is gaan wij schakelen naar stuks of een ‘krimpverpakking’.

Bestelt u nu met een PDA of een barcodescanner, dan zorgen wij dat de er een werkbare bestelapp op uw PDA komt te staan. Gebruikt u bv een telefoon met barcodescanner dan ontvangt u een link met het adres van de nieuwe bestelomgeving. Artikelen kunnen bij de Oude Molen op bestelnummer (moet nog volgen) of op EAN code (op de verpakking van de artikelen) worden besteld.

Voor tabak geldt dat wij dit niet meer zelf op gaan pakken. De wetgeving met verplichte tracking & tracing, aflevering enkel op bij ATOS aangemelde klanten, 2 nieuwe prijsverhogingen per 01-01-2020 en 01-04-2020, verkoop buiten zicht en het verbieden van merk-zichtbaarheid (per 01-07-2020) heeft ons dit doen besluiten. In Foox hebben wij een partner gevonden die dit voor ons op zou willen pakken. Zonder tegenbericht van uw kant gaan wij ervan uit dat wij uw adres kunnen doorgeven om ervoor te kunnen zorgen dat zij met onze tabaksverkopende afnemers contact op kunnen nemen.

Scroll to top